Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Η ΔΙΑΙΤΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ



Η Σαρακοστή τελείωσε και η Μ. Εβδομάδα έφτασε. Για κάποιους από εσάς μπορεί ν' αποτελεί την τελευταία βδομάδα της μακράς νηστεία σας (~48ήμερης) και για...
κάποιους την έναρξη της νηστείας πριν το Πάσχα.
Όπως και να έχει η στο βασικό της σκελετό, σε διατροφικό επίπεδο, περιλαμβάνει αποχή από όλα τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης και κάποιες μέρες και από το λάδι. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό τον περιορισμό, προτείνουμε για το διατροφικό σχεδιασμό της Μ. Εβδομάδας τα παρακάτω.
Τι μπορώ να φάω για πρωινό;
Οι επιλογές ποικίλουν, καλύπτοντας και αρκετές γευστικές προτιμήσεις. Ενδεικτικά, αναφέρουμε κάποιες από αυτές.
– Ψωμί ολικής ή σικάλεως με ταχίνι ή χαλβά και τσάι. Επιλογή πλούσια ενεργειακά, αλλά και σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, πολυακόρεστων λιπαρών και φυτικών ινών.
– Φυσικό χυμό φρούτων με μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης ή κάποιο σπιτικό, νηστίσιμο κουλουράκι. Διατροφικά χαρακτηριστικά της επιλογής αυτής η ενέργεια, οι βιταμίνες που παρέχει και ποικίλουν ανάλογα με τα φρούτα επιλογής και οι φυτικές ίνες.
– Φυσικό χυμό φρούτων ή τσάι συνδυασμένα με φρυγανιές ή ψωμί (σικάλεως/ολικής) με μέλι ή μαρμελάδα και μαργαρίνη, με διατροφικά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά της δεύτερης επιλογής (ενέργεια, βιταμίνες και φυτικές ίνες).
Τα σνακ της Μ. Εβδομάδας
Το σνακ είναι ένα mini γεύμα (γευματίδιο) μεταξύ των βασικών γευμάτων, που ανεφοδιάζει τον οργανισμό με μικρές δόσεις ενέργειας (τις απαραίτητες για κάθε οργανισμό), αλλά και θρεπτικά συστατικά, δρα ως ρυθμιστής της όρεξης και συμβάλλει στην αποφυγή του τσιμπολογήματος.
Λαμβάνοντας υπ' όψη τις παραπάνω προϋποθέσεις, αλλά και τις επιλογές λόγω νηστείας προτείνουμε τις εξής επιλογές :
– Φρέσκα φρούτα ή το χυμό αυτών.
– Ξηρά φρούτα.
– Ξηρά φρούτα συνδυασμένα με ξηρούς καρπούς.
– Μπάρα δημητριακών ολικής άλεσης, παστέλι ή χαλβά, προς ικανοποίηση και της επιθυμίας για γλυκό.
Στη συνέχεια θα δούμε το μενού της Μ. Εβδομάδας όσον αφορά σε 2 βασικά γεύματα της ημέρας το κύριο και το δευτερεύον.
Μεγάλη Δευτέρα

Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014

Χυλοπίτες φούρνου με 3 τυριά



    1 πακέτο χυλοπίτες
    1 κουτί ντοματάκια
    ¼ κεφαλογραβιέρα
    ¼ γκούντα
    ¼ ρεγκάτο
    ¼ ζαμπόν κομμένο σε τετράγωνα
    1 κουτί κρέμα γάλακτος (500ml)
    2 αβγά

Εκτέλεση:

    Βράζουμε τα ντοματάκια με λίγη ζάχαρη μέχρι να δέσει λίγο η σάλτσα.
    Τρίβουμε όλα μαζί τα τυριά και βράζουμε τις χυλοπίτες για 10 λεπτά. Τα σουρώνουμε και τους ρίχνουμε βούτυρο.
    Βάζουμε μια στρώση χυλοπίτες σε 1 πυρέξ και απλώνουμε πάνω τους την σάλτσα ντομάτας.
    Ρίχνουμε το μισό τυρί και από πάνω του απλώνουμε το ζαμπόν. Βάζουμε και τις υπόλοιπες χυλοπίτες και απλώνουμε και το τυρί που έμεινε.
    Χτυπάμε σε 1 μπολ τα 2 αβγά με την κρέμα και απλώνουμε το μείγμα στις χυλοπίτες.
    Ψήνουμε στους 200 βαθμούς μέχρι να ροδίσει.

Τετάρτη, 9 Απριλίου 2014

ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΙΠΕΡΙ - ΟΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ενώ τους αρέσουν τα καυτερά φαγητά, έχουν πρόβλημα με το στομάχι τους και πρέπει να τα αποφεύγουν. Κι όμως υπάρχει λύση και για αυτούς. Το κόκκινο πιπέρι σε αντίθεση με το τι θεωρεί πολύς κόσμος, είναι ευεργετικό για στομαχικές διαταραχές, όπως το έλκος στομάχου.
Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι λόγω της αντιμικροβιακής του δράσης καταστρέφει τα παθογόνα μικρόβια και παράλληλα προάγει την έκκριση συγκεκριμένων προστατευτικών γαστρικών υγρών.
Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα οφέλη του.
Η κυριότερη ιδιότητά του είναι ότι περιέχει την ουσία καψαϊσίνη. Η καψαϊσίνη είναι μια ουσία με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση.
Σχετίζεται με μείωση της χοληστερίνης και των τριγλυκεριδίων, μειωμένη πιθανότητα θρομβώσεων και γενικότερα καλύτερη υγεία της καρδιάς και των αγγείων.
Αν λοιπόν θέλετε τα φαγητό λίγο πιο πικάντικο προτιμείστε. Αντικαταστήστε με αυτό το αλάτι, για να δώσετε και γεύση αλλά και ποιότητα στο πιάτο σας.

Τρίτη, 1 Απριλίου 2014

ΜΙΑ ΜΑΡΟΥΛΟΣΑΛΑΤΑ ΚΑΠΩΣ .... ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ

  • Μαρούλι πλυμένο και ψιλοκομμένο(κατά βούληση)
  • κρεμμυδάκι φρέσκο ψιλοκομμένο
  • 1 αγγούρι κομμένο σε φέτες
  • παρμεζάνα τριμένη
  • κρουτόν(κατά βούληση)
Για την βινεγκρέτ μουστάρδας
  • λάδι
  • ξύδι (το μισό περίπου απο το λάδι)
  • αλατοπίπερο
  • 1/2 κουταλιά του γλυκού μουστάρδα
Εκτέλεση:
  • Ρίχνουμε το μαρούλι και τα κρεμμυδάκια σε ένα μεγάλο μπολ και ανακατεύουμε καλά. Γύρω- γύρω τοποθετούμε τις φέτες του αγγουριού.
  • Ετοιμάζουμε την βινεγκρέτ μουστάρδας χτυπώντας καλά σε ένα μπολάκι όλα τα υλικά της.
  • Περιχύνουμε τη σαλάτα με την βινεγκρέτ και ρίχνουμε απο πάνω τα κρουτόν και την παρμεζάνα.